Nuffnang Ads

04 April 2013

Ingin mengurangkan berat badan anda?

*warning: ini bkn post produk jualan langsung...

 Bismillah hirrahman nirrahim....

Hai kengkawan...
Serrrrrpraisssss!!! (dgn intonasi Eric Leong)  Apsal aku ada plak mood nak berblogging nih? Kalo xde org nak baca pon xpe... biarlah aku syiok2 sendiri menaip... eheheh.... Nak citer sikit pengalaman yg lari sikit dari rutin harianku....

Last month Mr Hubby diarahkan bertugas di luar kawasan (outstation)... ke Lumut, Perak katenye... Memandangkan aku hanya melepek di rmh berangan-angan menjadi suri rumah... kami bercadang untuk bercuti2 Perak skaligus... 2 in 1.... opah/atok aku belah my mama & abah dari Perak, kami juga bercadang membuat lawatan ala2 wakil rakyat melawat kawasan setempat... kirenye inilah 1st time nak bawak baby Haniya yang baru berumur 3 bulan melawat onyang2nye... owhkay ini dh 3 in 1... lg bagus...

Sesampainya kami di Teluk Intan, dengan perut yg berkeroncong... terus Mr Hubby ajak makan mee rebus & rojak di all time favourite place... Mastan Ghani..... sedapssssnye masyaallah...... mewah btol rojak & mee rebusnya.........  order skali ABC & cendol.... marvelesss.... muahhh.... sgt nikmat dihari yg panas ituh.... Apa kaitan post ni dgn tajuknya? Blm sampai lagi.... mungkinkah di hjg post ini? mungkinkah bersambung di post yg lain? mungkinkah juga post xde kaitan dgn tajuk.... harap bersabar ehhh.... tungggguuuu.....




lps tu aku dengan senang hatinya mengambil kesempatan utk pergi bershoppin tudung di Qaira Hijab kat Teluk Intan tuh... sempat la merembat seketul dua tudung... baru kedainya.... slalu beli online jek...

Selepas kenyang perut dan kenyang senang hati... kami pon melawat kawasan ke rmh onyang Haniya di Teluk Intan. 
 (Haniya with onyang Teluk Intan)

Opahku mencadangkan kami mengcheck-inkan diri di rmhnye shj... tp memandangkan Mr Hubby memikul tanggungjawab utk bertugas keesokan paginya, agak susah utknya memecut ke Lumut awal2 pagi pulak... jd kami meneruskan perjalanan kami ke Lumut dan check-in di Marina Cove Resort... tempatnya ala2 standard resort budget utk org2 gomen buat kursus....

Malamnya kami dijemput pula bermkn mlm oleh member seperjuanganku dahulu... Piya namanya.... klasmate aku kat UiTM dulu... skrg bekerja di Hosp Seri Manjung. Suaminya seorang pilot di TLDM dan rmh mereka di dalam Pangkalan... jgn igt TUDM je ada pilot... TLDM pon ada tau (aku pon baru tau tahun lps)... leceh jgk la nk pergi rmhnya... tetapi memandangkan kawasan itu restricted area yg menempatkan pelbagai senjata dan kelengkapan berperang... kene la pham... takkan la senang2 plak nak kluar masukkan? sempat la jgk Piya bawak kami berposing2 dlm heli yg nak pegi operasi Lahad Datu... btol... xtipu...

Lps tu tuan rmh jemput mkn malam bersama2... Gile sedap masakan tuan rumah, mee bandung & puding custard.... yummehh... Lenkali boleh jemput dtg lg ekk...

 (duta puding custard.. sedap sgt sampai nk tapau) 

Mr Hubby kerja esknya.... apa aktiviti nk buat dgn anak2 aku? jd kami berkuak lentang di atas katil dan bersambung ke swimming pool (gmbr di bawah)..... petangnya plak kami berjalan2 di tepi pantai.... aku apa lagi dengan bakat terpendam sbg pelakon hebat, beraksi ala2 Pamela Anderson dlm Baywatch berlari2 anak di tepi pantai (dgn gerakan slow motion).... Gambar telah disensoredkan Ok ini tipu sebenarnya... verangan jek....


Hari terakhir kami disana, kami pergi ke Marina Waterpark pula... sblm ni xpenah tau Lumut ada waterpark.... Waterparknye sblh resort je pon... jln kaki jek.... Tempatnye takde la hebat sgt.... Mungkin juga budget kurang nak beli cat. Kalo dorang touchup sani sikit sini sikit  dan promosi yg hebat baru la menarik sikit org nk dtg kot... tp 4 jam jugak la kami kat situ... sempat laa Hana jd gelap berkilat di bawah pancaran matahari terik itu... dia kalo dh nampak air dh xnak kuar...
peace!!
;P
muncung xnk balik



On the way back to KL, sempat la kami membawa Haniya berjumpa onyangnya di Ipoh pula.. 1st time nih...


 Habis la cuti 3 in 1 kami... walopon penat tp sgt puas hati.... 

dah habis... 
-the end-

***

***

***

***

***

 no...no... no.... blm lg habis ye... sila muntah ye.... pjg lg....

Ceritanya baru nak bermula.... keesokan harinya pula perutku mula buat hal... dh rasa xsedap perut, tp masih tunjuk kuat... mlmnya aku muntah beberapa kali sampai dh xde bende lg yg nak dikeluarkan... paginya dah lemah gemalai... adikku yg kebetulan cuti haritu decide bwk aku gi hospital. mana taknye, minum air pon kuar balik, mcmana nak makan ubat... so inilah jadinya....



masuk air & ubat tahan muntah

pompom girl mama

Balik rmh sambung cirit birit plak....
 Dgn ini saya menisytiharkan saya berjaya menurunkan berat badan sebanyak 5kg dalam masa 3 hari owhkay.... *fuh.. kesat peluh... suspek utama kejadian Acute Gastroenteritis (AGE) ini berkemungkinan besar ialah food poisoning... (no3x.. aku xngandung lg)

Apa kabar aku skrg? Aku skrg telah pulih seperti biasa... alhamdulillah... (kalo tak sihat lg, tak kuasa aku nk berbloging)


Dgn ini saya akhiri post kali ini dgn seketul gambar baby Haniya yg chomel itu....

100% adorable

No comments :

Post a Comment