Nuffnang Ads

03 April 2013

flashback 1994...

Bismillah hirrahman nirrahim.... 

hmmm.... My last post was way back in 2010.... huhuhu... giler lama.... sebenarnya busy dgn pelbagai masalah negara (valid tak alasan ni? mcm dia sorang je busy) & sebenarnya dh terlupa kewujudan blog nih,,, huhuhu...

sepanjang my last post in 2010 sehingga kini (2013).... mcm2 dh berlaku yg sebenarnya nk dikongsikan bersama tp simpan je dalam hati dan kepala hotak sendiri.... mungkin di masa hadapan banyak lagi post2 yang berunsurkan flashback akan dikongsikan (kalo rajin),,, 

hari ini nak berkongsi crita flashback jugak... wayback in 1994.... giler lama... time tu I was in standard 6... darjah nam... calculate la umo saya sekarang... huhuhu... dah makcik2 dah saye nih.... uwaaa....

Mcmana nak start eh??? Kisahnya awal tahun ni aku dpt weddin invitation from my longg lost fwen... (tp xde la lost sgt pon... ada je dlm fwenlist FB.... )... cuma dah lama tak update kabar brita di samping gosip2 diri sendiri... sgt berguna ini FB utk track member2 lama... owh lupa plak bgtau... namanya Talya... 

Ni gambar weddin yg aku attend di Felda Villa on 2nd March 2013 with the luvly perantin.... Talya & Mus....
(atas:dari kiri: aku & hana, zulaika, talya & mus, wan shin, khatun & sumayyah)

 (kami bersama kanak2 rebina.. peace)


Kami berkenalan time skolah rendah... lama tuh... ada la 20thn yg lepas kot... kata kwn skolah.. igt lg ke nama skolah tew? igt owhkay... Nama skolah itu Sekolah Rendah Kebangsaan Jalan Kuantan (1)... kat mana tuh? bkn kat Pahang ye puan2 dan tuan2... kat Taman Tasik Titiwangsa... Taman Tasik Titiwangsa tau tak kat mana? kalo taktau jugak tanya pakcik google ... tak kuase mak nak xplain pjg lebar... lagu skolah pon igt lagi.... ehem.. ehem... (nyanyi dlm hati je la)

Aku knal Talya darjah 5... kami sekelas... dia bdk baru kat skolah tu... sblm tu dia skolah Assunta... aku masuk skolah darjah 5 gak... lambat dari dia... kenapa aku lambat masuk skolah? sbb aku hentak2 kaki taknak gi skolah... nk duk rmh jd surirmh.... huhuhuhu... acah je mak enon... nnti aku xplain...

Skolah aku berbilang kaum... kelas aku pon berbilang kaum time darjah 5 tu...
Aku dpt kelas nombor 1.. kelas nombor 1 tu katenye semua bdk pandai2... top 30 keseluruhan time xm darjah 4 dikumpulkan satu kelas... jdla kelas 5J... aku pon xtau kenapa aku bleh masuk kelas tuh... seremmmm.... lpstu aku dpt tau aku dpt rmh sukan kaler biru... kebetulan Talya si bdk baru itu pon sama rmh sukan dgn aku... so bila latihan rmh sukan sama2, dia cuba beramah mesra dgn aku... mungkin dia memahami kot perasaan budak baru masuk skolah... & dia try communicate dgn aku in english (sbb dia dgn konfidennya igt aku tak paham bahasa melayu).... berhabuk2 dia try to xplain psl skolah tu in english...  sebenarnya kenapa dia igt aku xtau ckp bahasa melayu? aku kan org melayu....hmmmm....

rupa2nya... sblm aku masuk kelas tu dh ada kabar angin mengatakan ada bdk baru nak masuk... bdk tu dulu skolah kat obersea... kat england... mungkin dia tak paham bahasa melayu.... mmg mula2 kebanyakan kwn2 ckp english dgn aku... tp aku akan reply in malay... baru la dorang tau aku ni boleh ckp melayu rupanya... (walopon takde la bgs sgt bm aku... still tunggang langgang smpi skrg)... darjah 5 aku sgt slow.... bodo2 gitew... semua nak tanya... kenapa tu... kenapa mcm ni? apa tu? apa ni?  xm tgh tahun dapat no 20-an... hahahaha,,,, hambik ko... dah aku studi kat england dolu xde xm... jd apa aku kesah.... aku stressless... mama aku yg stress...

aku mula sayang kawan2 aku... kalo nak stay satu kelas dgn kwn2 aku yg pandai2 belaka itew... aku kene hebatkan keputusan xm aku,,, kalo x nnti darjah nam mungkin kami xsama kelas lg... alhamdulillah xm akhir tahun dapatla top 10... hahaha... mari lompat bintang kengkawan...

Berbalik kita kpd wedding Talya tadi... hanya wan shin, zulaika, khatun & me... mana bdk2 yg lain??? windu plak kt member2 jaman kanak2 rebina riang ria... musti dh berubah... dh gemuks kah? dah hensem kah? dah ayu kah? selongkar punya selongkar, terjumpa la ini gmbr... gambar kengkawan kelas aku dulu... kelas 6J... cikgu kelas nama Cikgu Yahya (dimanakah dikau??). Cikgu umpama lilin yg membakar diri sendiri (chewah..). yg bdk pakai baju hijo tu anak cikgu... kalo xsilap namanya fatin... yg mana satu aku? yg duduk sebelah cikgu... muka berkilat,,, rambut ala2 thundercat.... hahahaha....







bila hapoad gambar ni kat FB semakin ramai jejak kasihan bersama rakan2 sekelas dolu... majoriti dpt contact balik.. hmmmm bila la dpt ketemu kalian semua semula,,, takkan dah bercucu cicit baru nk reunion kot... last mini reunion tahun 2000... lps SPM rasanya...




harap2 ada la siapa2 yg dpt conduct our class reunion upsr 1994 sempena 20 tahun next year... sayang korang semua.... muaxxxx....

last but not least... a snap of my baby Haniya @Talya's wed....

 (u got tummy)
 

No comments :

Post a Comment