Nuffnang Ads

01 May 2013

Selamat Hari Buruh!!! Esok Kerja!!!

Bismillah hirrahman nirrahim...


Selamat Hari Buruh kengkawan!!! Selamat bercuti kpd yg bekerja di luar rmh... yg bekerja di dlm rmh bagaimana plak? hav a break... hav a kitkat... i'm officially gonna start working again tomorrow... Cutiku telah bermula semenjak cuti bersalin disember tahun lps selama 90 hari dan menambah cuti rehat sendiri sehingga ke detik ini. Hani pon almost 5 months old dis 12th Mei... Alhamdulillah semakin membesar bagaikan johan anak mama sorang nih... Seronok tgk perkembangan dia dari hari ke hari... perasaan yg tidak pernah dinikmati semasa kakak alongnya Hanania dahulu... Time bersalinkan kakak along Hana dulu, cuti bersalin hanya layak amik 60hari shj...  mcmana nak menghadapi kerja esk nih? dah berkarat hotak aku nih... musti slow mcm siput sedut... start gear satu nih... (chaiyok3x... semangat3x... kamu adalah harapan negara!!! hahahaha.... perasan...)

sempat lagi tak nak buat azam tahun baru 2013? dah bln Mei kot baru ko nak buat azam tahun baru eh? layankan aje eh... Azam tahun baru ku ialah utk try balance my work and my life... boleykah? aku ni kadang2 workaholic... yeke? sirius i luv my job.... nih kalo bos bace bleh dpt anugerah perkhidmatan cemerlang nih... huhuhu.... tu yg kengkadang risokan sgt work sampai life terabai sikit... suda rasa bersalah dgn org2 yg disayangi... nak menjuggle semua itu bolehkah aku? mungkinkah ini last post aku? sempat ke lg nk membuka blog ini atau mungkinkah ia akan ditinggalkan berhabuk dan bersawang? ntah la... aku pon tak pasti....

Yg aku pasti ketika ini, aku sgt gumbira dgn my breastfeeding journey... I had good & bad experience with breastfeeding,,, when I say bad experience I really mean BAD experience atau dgn lebih tepat TRAUMATIZED experience.... mungkin suatu hari nnti bila aku dh bersedia akanku kongsikannya bersama kamu2 semua utk dijadikan teladan... hrni aku hanya nak kongsi sedikit kegembiraan sbg ibu yg bekerja dgn kehidupan breastfeedingnye... (tiada niat utk riak ye) ... Alhamdulillah aku berjaya membuat stok susu sebyk 900++ oz utk bekalan baby Hani semasa aku bekerja nnti... Rezekimu Haniya...


3 comments :

  1. no. 5

    done follow/singgah sini.. jom follow/singgah blog teman.. heee.. http://tengkubutang.blogspot.com/

    klu minat kucen leh follow blog ni jugak.. =)
    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Memang becinta nak naik keja lepas lama cuti...kalau ikutkan jadik freelancer lagik senang. bole buat keje bila2 masa kat mana saje. Memang lah itu bukan cara buat duit paling cepat , tapi at least dpt tgk anak2 membesar lebih memuaskan hati dari keje 8 to 5 tapi anak2 orang gaji yang jaga.

    ReplyDelete